Subject: seadme ohutuse seadus ja tõsteseadmed, tõstuksed
From: "Peep Ossis" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Eero Tagapere" <[email-masked]>,Jüri Maripu <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Dec 2024 15:02:18 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

sattusin TTJA kodulehele, kus oli selges eesti keeles välja öeldud
„tõstuksi tuleb hooldada vastavalt ukse tootja poolt ette antud
intervallidele ja hooldamine on kohustuslik.“

 <https://ttja.ee/eraklient/ohutus/koduohutus/tostuksed#teave-omanikule>
https://ttja.ee/eraklient/ohutus/koduohutus/tostuksed#teave-omanikule

Teave omanikule alajaotusest leidsin sellise teksti  „Omanik peab hoidma
ust heas tehnilises seisukorras tellides õigeaegselt hooldusi ja remonte
pädevalt isikult. Hooldusintervallid annab ukse tootja kas ajaliselt (nt
3-6 kuud) või sõltuvalt kasutusintensiivsusest (nt. 1000-5000 töötsüklit).
Hoolduste tegemine on kohustuslik (vt. seadme ohutuse seadus § 4 lg 1 ja §
6 lg 2 p 4). Omanikud ja kasutajad ei peaks ootama kuni uks katki läheb,
vaid seda hooldusega ennetama. Unustamise vältimiseks on mõistlik sõlmida
hooldusleping usaldusväärse firmaga.“

Üritasin leida ka analoogset infot tõsteseadmete kohta, aga kahjuks  ei
leidnud.

Need paragrahvid millele oli viidatud  tõstuste hoolduse kohustuslikkusele
seadme ohutuse seadusest kõlavad nii:

§ 4.   Ohutuse tagamine

  (1) Seadme kasutamisel ja seadmetööl tuleb tagada inimese elu ja
tervise, asja ning keskkonna ohutus. Ohutuse tagamiseks tuleb rakendada
vajalikke abinõusid ohu ennetamiseks, väljaselgitamiseks, tõrjumiseks ja
kõrvaldamiseks ning õnnetusjuhtumi korral negatiivsete tagajärgede
vähendamiseks.

§ 6.   Seadme kasutamine

 4) seadme kasutamise ja korrashoiu (käidu) nõudeid täidetakse

Praktikas selline sõnastus  seadme ohutuse seaduses  ei ole piisav aru
saamiseks, et hoolduste tegemine ( tõsteseadmed) on kohustuslik. Vastupidi
- on üldlevinud arvamus, et 5T ja väiksema tõstevõimega (
mitteauditikohustuslikele)  kraanadele pole tarvis tähelepanu pöörata.

Kuna eristatakse üle 5T tõstevõimaga kraanasid, millele kehtib
auditikohustes.

Lausa hirmutavalt kõlab minu jaoks SeOs §4 (1) sõnastus „ning
õnnetusjuhtumi korral tuleb rakendada vajalikke abinõusid negatiivsete
tagajärgede vähendamiseks.“  Kas tuleb oodata kuni õnnetusjuhtumini, et
negatiivseid tagajärgi VÄHENDADA?

Minupoolne seisukoht on, et kõiki vajalikke abinõusid tuleb rakendada
eelnevalt, et õnnetusjuhtumeid ja negatiivseid tagajärgi VÄLTIDA

Leian, et seaduses kirjapandu on liiga üldsõnaline, rõhuasetus ei ole
ohutusel. Seadus vajab täpsemat ja lihtsamat sõnastust. Sellisel kujul ei
täida seadus oma eesmärki.

Sama informatsioon,  mis on kirjas tõstuste hoolduste kohustuslikkuse
kohta peaks vähemalt olema kirjas TTJA kodulehel ka tõsteseadmete kohta,
millele saaksid tõsteseadmete hooldust pakkuvad firmad viidata.

Palun asap teiepoolset seisukohta ja lahendust antud probleemile ja
segadusele.

Palun ka eraldi vastust, mille poolest on hooldamata tõsteseade, mis on
võimeline tõstma vähemalt 500 kg koormat vähem ohtlik kui tõstuks?

Lugupidamisega,

Peep Ossis
Hoolduse müügijuht, Masina kasutamise järelvalve spetsialist,
Pädevustunnistus MA-015-23, Konecranes OÜ
Telefon +372 5919 9960
[email-masked]

Konecranes - Moves what matters.™
 <https://www.konecranes.com/> konecranes.com

 <https://twitter.com/konecranes>
<https://www.linkedin.com/company/konecranes/>
<https://www.youtube.com/@konecranes>
<https://www.instagram.com/konecranes/>

Konecranes OÜ
Sepise 8
11415, Tallinn, Estonia

This e-mail, including any attachment(s), is intended to recipient(s) only
and it contains confidential, restricted and/or legally privileged
information. It must not be forwarded to any unauthorized parties. If you
have any reason to believe that you are not the intended recipient you
must not read, use, disclose, distribute, print or copy any part of this
message or its attachments. Please immediately delete it and all traces
thereof from your system. No company within the Konecranes Group will
assume any liability for any action taken or for any consequences thereof
by recipients for whom the message was not originally intended. Please
notify the sender that you have received this e-mail in error. Thank you.